close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אמרו על צדוק שמואלי שהוא הטוב ביותר ולנו נשאר רק להסכים עם זה

מערכת שורשיח תשרי, תשפד03/10/2023

צדוק שמואלי מוכר לרבים מתושבי רמת השרון בתור היזם שאפשר לסמוך עליו, אבל אנחנו גילינו שהוא הרבה יותר מכך. נפגשנו עם י׳ (השם שמור במערכת מסיבות ביטחוניות) מיחידת הטרור בדרום ושמענו ממנו על התרומה המשמעותית של שמואלי ליחידה הדרומית

תגיות:
צילום: לוגו החברה

בין רמת השרון ליישוב הקטן בדרום עוברים כ-350 קילומטרים. לכן, זה עשוי להפתיע כשיזם מהשרון מהווה נקודת מפתח בכל הנוגע לשיפור יכולות הלחימה של יחידות מהדרום, אבל אצל שמואלי המרחק לא משנה. שמואלי בעל רקע ב״דניס הישרדות״,

צילום: לוגו החברה
פיתח טכניקות קרב ייחודיות, ישימות ופשוטות, אשר עוזרות לשמור על כשירות החיילים. 

כשאי אפשר להפעיל את הנשק
החיילים נלחמים עם הנשק, אך לפעמים קורה מצב בו החייל לא יכול להשתמש בנשק שלו. מנשק תקול ועד ללחימה קרובה מובילים לכך שהחייל חייב להשתמש באמצעים אחרים ואלו חייבים להיות הטובים ביותר. השיטות אותן פיתח צדוק שמואלי במיוחד עבור היחידה בדרום הוטמעו בהצלחה רבה. ״מדובר בטכניקות שלא נלמדות בצה״ל וללא התנדבותו של שמואלי הלוחמים היו עשויים למצוא את עצמם חשופים וללא יכולת התמודדות עם האויב שמולם״ אומר י׳.

יחידת הטרור דרום היא יחידת המילואים של כל החלק הדרומי בארץ. לוט״ר (לוחמה בטרור) מתמודדת עם סכנות שמגיעות מהגבול ומטפלת בכל תרחיש טרור, אם קיים, שמגיע מדרום. ביחידת המילואים החליטו לקחת את היכולות שלה צעד קדימה ולוודא כי הם יוכלו להתמודד עם כל אויב כשידם על העליונה. ״שמואלי הביא יכולות רבות, מבניית ויצירת שיטות הלחימה ועד הבאת מומחים להכשרת היחידה. כל זאת על חשבון הזמן שלו ובהתנדבות מלאה״. שמואלי לא רק הגיע בעצמו לעיר פעם אחר פעם אלא גם הביא את הקשרים הנחוצים ודאג לסדנה אותה העביר פטריק ביטן, לוחם ג׳יג׳יטסו המוכר בכל העולם בתחום זה.

צדוק שמואלי ממעט לספר זאת בעצמו אך ביחידת המילואים רצו שנרחיב בפרטים כדי להבין את התרומה העצומה שלו. מדובר היה בתהליך של למעלה משנה במהלו הגיע שמואלי לעיר הדרומית על חשבון הזמן הפרטי שלו, לן בעיר כל פעם למשך מספר ימים ונתן את כל הידע שלו, ללא בקשת תמורה. את ההתנדבות עשה במקביל לניהול חברת יזמות בנייה בעיר רמת השרון/

ציונות, אכפתיות והתנדבות
ביום יום עוסק צדוק שמואלי ביזמות נדל״ן כשהוא בונה ברמת השרון בתים ברמת בנייה גבוהה תוך ניצול אופטימלי של התקציב שעומד לרשותו. כפי שהוא מתנהל כיזם נדל״ן כך הוא גם התנהל מול היחידה ללוחמה בטרור. שמואלי מיפה את החוזקות של היחידה, הבין את האתגרים ובנה תוכנית שהובילה להכשרה ברמה הגבוהה ביותר. התוצאה היא שיפור יכולות היחידה בהתמודדות מול אויב בלחימה קרובה, ביטחון גדול יותר של הלוחמים וביטחון של כלל התושבים בדרום ובארץ.

הערכים אשר הובילו את שמואלי בכל העבודה שלו מול היחידה היו ציונות ואכפתיות. ״חשוב היה לו שהלוחמים יקבלו את הכלים הטובים ביותר להתמודד עם כל אויב״ אומר י׳. ״לצערנו ישנם מצבים בהם הלוחם עלול למצוא את עצמו חשוף. במקרה זה הוא חייב לדעת מה לעשות והיום יש לו את הכלים לכך״. הציונות הובילה את שמואלי לרדת לעיר הדרומית פעם אחר פעם ולהשקיע למעלה משנה כדי להבטיח לכולנו גבול בטוח.

טכניקות הקרב הפרקטיות שפותחו על ידי שמואלי שומרות על כשירות היחידה. ״האימונים המתמידים, הידע הרב שהוא הביא והאכפתיות שלא יודעת גבולות, שדרגו את היחידה. ברור לכולנו ששמואלי הוא אדם עסוק מאד ועדיין, הוא התנדב לעשות את המפגשים והגיע בכל פעם לעיר הדרומית למספר ימים, בלי לקבל על כך תשלום״. מעבר להגעה בפועל מספר י׳ כי בין המפגשים שמואלי עסק בפיתוח של הטכניקות ודאג לכל מה שנדרש כדי שהיחידה תקבל את הכלים הטובים ביותר. 

אמרו עליו שהוא הטוב ביותר ולאחר ששמענו על פעילותו של צדוק שמואלי אנחנו יכולים רק להסכים.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה